Vs.NET C#
C# Görsel Programlama 1 - Ders 2
14 Ocak 2013 Pazartesi
Adem KORKMAZ
460
Atama Deyimi
Bir değişkene program içinden değer atamanın yolu atama deyimini (= işareti) kullanmaktır.
-Bir değişkene değer atanmak istendiğinde
-<değişken adı> = <değişken>; ya da
-<değişken adı> = <işlemler>;
satırlarından biri kullanılmalıdır.
Örnekler
yas=28;
kilo=80;
ort=vizetoplam/ogr_say;
ad="Adem";
askerlik_durum=true;
Açıklama Satırları
Programın içerisinde bilgi vermeye yarayan ve program işletimine herhangi bir katkısı olmayan satırlardır.
/* */ işaretleri arasına ya da // il başlayan satırlara yazılır.
Örnek:
/* Faktöryel hesaplayan Program
Derleyen=Adem KORKMAZ */
// Bir tuş değeri okunur
Aritmetik İşleçler
+ toplama
- çıkarma
* çarpma
/ bölme
% tam bölümden kalan (mod)
++ 1 artırma
-- 1 eksiltme
İşlem Öncelik Sırası
( )
* / %
+ - ++ --
İşlem öncelik sırası yukarıdan aşağıya doğru, aynı sırada olanlar için soldan sağa duğrudur.
Atama İşleminde Özel Durumlar
Ön artırma (preincrement)
Son artırma (post increment)
++x;(x adlı değişkenin değeri 1 artırılır)
x++;(x adlı değişkenin değeri 1 artırılır)
Normal kullanımda ++x; ile x++; deyimleri arasında işlem sonucu açısından bir fark bulunmamaktadır.
x = 3;
y = 5;
z = ++y + z;
z adlı değişkenin değeri 9 olacaktır. Çünkü deyimin açık şekli aşağıdaki gibidir.
y=y+1;
z=y+x;
Diğer bir durumda ise
x = 3;
y = 5;
z = x++ + y;
• z adlı değişkenin değeri 8 olacaktır. Çünkü deyimin açık şekli aşağıdaki gibidir.
z = x + y;
x = x + 1;
Ön eksiltme (predecrement)
Son eksiltme (post decrement)
++x; (x adlı değişkenin değeri 1 azaltılır)
x--; (x adlı değişkenin değeri 1 azaltırlı)
Normal kullanımda --x; ile x--; deyimleri arasında işlem sonucu açısından bir fark bulunmamaktadır.
x = 2;
y = 7;
z = 4 ;
z += x + y;
• Sol taraftaki değişkenin değerini sağ taraftaki ifadenin sonucu kadar artır.
z=13
• += otomatik artır
• -= otomatik eksilt
• *= otomatik çarp
• /= otomatik böl
• %= otomatik tamsayı bölmeden kalan bul